تحقیق درباره اصول و مبانی تمرین و آمادگی جسمانی

تحقیق درباره اصول و مبانی تمرین و آمادگی جسمانی

تحقیق درباره اصول و مبانی تمرین و آمادگی جسمانی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:9

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

اصول و مبانی تمرین و آمادگی جسمانی

  آماده‌سازی صحیح بدنی علاوه بر اینکه باعث توانائی انجام بهتر فعالیت ورزشی و کسب نتایج مطلوب در رقابت‌ها می‌گردد. از صدمات و آسیب‌های جسمانی نیز جلوگیری می‌نماید.

  • اصول و مبانی تمرین

آماده‌سازی صحیح بدنی علاوه بر اینکه باعث توانائی انجام بهتر فعالیت ورزشی و کسب نتایج مطلوب در رقابت‌ها می‌گردد. از صدمات و آسیب‌های جسمانی نیز جلوگیری می‌نماید. عدم تمرینات کافی و آماده‌سازی غلط بدنی که باعث عدم هماهنگی لازم عصبی عضلانی، کمی انعطاف‌پذیری، عدم وجود قدرت و مقاومت کافی در عضلات، تاندون‌ها و رباط‌ها و ... می‌گردد، باعث افزایش میزان آسیب‌های جسمانی خواهد شد. آمادگی بدنی یا ورزشی را می‌توان به طرق مختلف طبقه‌بندی نمود. در زیر عناصر آمادگی جسمانی، تعریف و کاربرد این عوامل در پیشگیری از آسیب‌دیدگی را ارائه می‌دهد.

  • عناصر آمادگی جسمانی و اصول تمرینی مربوطه

▪ اجزاء تناسب بدنی/ ویژگی / اضافه بار فزاینده / شدت/ مدت/ تکرار

ـ استقامت قلبی - تنفسی / دوچرخه‌سواری، دو آهسته، طناب زدن، شنا، پیاده‌روی/ افزایش سرعت تا میزان مجاز ضربان قلب، حفظ ضربان قلب در (EBZ*)/ افزایش تدریجی مدت تمرین، ۱۵ دقیقه حداثل زمان موردنیاز برای کسب اثرات تمرین/ حداقل یک روز در میان.

ـ ترکیب بدنی/ دوچرخه‌سواری، دو آهسته، شنا، پیاده‌روی/ افزایش سرعت تا میزان مجاز قلب، حفظ ضربان قلب در EBZ/ افزایش تدریجی مدت تمرین، ۳۰ دقیقه حداقل زمان موردنیاز برای کسب اثرات تمرین/ حداقل یک روز در میان، ۵ روز در هفته اگر صرف کاهش ذخایر چربی و یا وزن باشد.

ـ نیروی عضلانی/ تمرین با وزنه/ هالتر زدن در دوره‌های ۶ تکراری، افزایش وزنه پس از تکمیل دوره‌های ۱۰ تکراری/ افزایش به وسیله تکرار دوره‌های ۶-۱۰ تکراری / حداقل یک روز در میان

ـ استقامت عضلانی/ ورزش‌های سوئدی تمرین با وزنه/ افزایش دشواری تمرینات، هالتر زدن در دوره‌های ۱۵-۲۵ تکراری، افزایش وزنه بعد از تکمیل دوره‌های ۲۵ تکراری/ افزایش یا تکرار بیشتر هر دوره تمرین، افزایش تکرار دوره‌های ۱۵-۲۵ مرتبه‌ای/ حداقل یک روز در میان حداقل یک روز در میان

ـ انعطاف‌پذیری / ورزش‌های سوئدی، یوگا/ استفاده از نیروی متوسط جهت کشیدن رباط‌ها و مفاصل/ افزایش مدت تمرین برای هر حرکت از ۱۰ ثانیه به ۶۰ ثانیه/ حداقل یک روز در میان

و...


دسته:

تحقیق درباره اصول و مبانی تمرین و آمادگی جسمانی

تحقيق درباره تمرين و آمادگي جسماني


↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓فرمت فایل: word  (قابل ویرایش و آماده پرینت)تعداد صفحات:36  قسمتی از متن فایل دانلودی:امروزه کسانی که به گونه ای با ورزشکاران سرو کار دارند به خوبی می دانند که بهره گیری از زحمات توان فرسای ورزشکار و مربی به پیروی از اصول علمی و انضباط و جدیت در بکارگیری یافته های علمی وابسته است .بنابراین نوشته حاضر با هدف کمک به مربیان و ورزشکاران شیفته ی پیشرفت و موفقیت، با یک ساختار کاربردی و در همان حال ساده برای انتقال برخی مفاهیم علم و تمرين و آمادگي جسماني تهیه شده است .آشکار است که با توجه به گستردگی موضوعات آمادگي جسماني و علم تمرين، پرداختن به همه ی مفاهیم امکان ندارد. بنابرای

ادامه مطلب  
پاور پوینت (اسلاید) روش پایان نامه نویسی


 با سلام
فایل روش پایان نامه نویسی یک پاورپوینت بسیار عالی در 356 اسلاید می باشد این PowerPoint بر اساس استاندارد های اصلی طراحی پاورپوینت آماده و تنظیم شده است؛ این فایل دارای طراحی بسیار عالی و چشم نواز می باشد.
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
محتواب برخی از اسلاید ها :
توجه داشته باشید هرگونه بهم ریختگی در متن زیر در اثر کپی کردن از پاورپوینت می باشد و در فایل پاورپوینت اصلی هیچ اشکال و به هم ریختگی وجود ندارد
اجزای تشكیل دهنده فصل اول درپایان نامه مقدمه
بیان مسأله (تعریف

ادامه مطلب  
تحقيق دروس آمادگي ضرورت تشكیلات اسلامی


دانـلـود تـحقیـق بـا عـنـوان، دروس آمادگي ضرورت تشكیلات اسلامیبخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق :ضرورت تشكیلات مقدمه انسان، موجودی است سرشار از استعدادها ونیروهای خلاق، درعین حال، وجودی انسان مجموعه ای است از تمایلات انسانی و حیوانی هر دو. روشن است كه آن استعدادها و این تمایلات (چه انسانی و چه حیوانی) باید درجهت صحیح قرار گیرند تا انسان موجودی با رورو مثبت باشد، و اگر وسیله ای برای پرورش استعدادها و جهت دادن به تمایلات مختلف انسان وجود نداشته باشد، چه بسا این موجود كه خدا او را بهترین مخلوقات میداند در مسیری قرار گیرد كه نه تنها منطبق با مسیر صحیح انسانیت نیست، بلكه با آن درتضاد هم هست. فلسفه ارسال رسل از سوی خدای تعالی همین است. پیامبران كارشان این است كه انسان را در مسیر حق قرار می دهند و با شكوفا كردن استعدادهای او جهت دادن به تمایلاتش

ادامه مطلب  
پاورپوینت اصول و مباني مدیریت


دانـلـود پاورپوینت مدیریت بـا عـنـوان،اصول ومباني مدیریت بخشی از متـنِ ایـن پاورپوینت :مقدمهظهور سازمانها و گسترش آنهامدیریت متناسب با ساختار ملاك درستی هر عمل نتیجهتعریف مدیریت مدیریت، فراگرد به كارگیری موثر و كارآمد منابع مادی و انسانی بر مبنای یك نظام ارزشی پذیرفته شده است.اهداف تعیین شدهتعریف مدیریتفراگرد:تغییر به سوی هدف با استفاده از بازخوردپنج نكته‌ی اساسی زیربنای مفاهیم كلی مدیریتمدیریت یك فراگرد است؛مدیریت بر هدایت تشكیلات انسانی دلالت دارد؛مدیریت موثر مبتنی بر تصمیم‌گیری مناسب و دستیابی به نتایج مطلوب است؛مدیریت كارآ، متضمن تخصیص و مصرف مدبرانه منابع است؛مدیریت بر فعالیتهایی هدفدار، تمركز دارد؛ تـوضـیـحــاتِ فـایــل : - این فایل با فرمت power point ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار خواهد گرفت. - تعد

ادامه مطلب  
پاورپوینت درمورد علم تمرين


   به نام خدا مشخصات فایلفرمت:power pointقابل ویرایش و آماده پیرینتتعداد اسلاید : 48 اسلایدبنام خدا 1 علم تمرين 2 مقدمه هدف اصلی تمرين: رسیدن به اوج اجرای ورزشی است .- رسیدن به اوج اجرای ورزشی نیازمند طراحی برنامه های تمرينی مناسب است.- برای طراحی و توسعه ی یک برنامه تمرين ورزشی، روشن نمودن اهداف برنامه ضروری است. 3 اهداف فرعی توسعه ی بدنی همه جانبه توسعه ی بدنی ویژه ورزش توسعه ی عوامل تکنیکی توسعه ی عوامل تاکتیکی آمادگي روانی آمادگي تیمی (دوستی، ارتباط ، داشتن هدف مشترک ، احساس تعلق به تیم) توسعه ی عوامل مربوط به سلامتی جلوگیری از آسیب دیدگی افزایش دانش تئوری مقدمه 4 مقدمه ویژگی اهداف برنامه تمرين منطقی باشد. قابل دستیابی باشد از طریق تغییرات کوتاه و بلند مدت در ساختار برنامه تمرين. 5 اصول تمرين تمرين ◄ پاسخ ◄ تمرين ◄ پ

ادامه مطلب  
پاورپوینت درمورد علم تمرين


   به نام خدا مشخصات فایلفرمت:power pointقابل ویرایش و آماده پیرینتتعداد اسلاید : 48 اسلایدبنام خدا 1 علم تمرين 2 مقدمه هدف اصلی تمرين: رسیدن به اوج اجرای ورزشی است .- رسیدن به اوج اجرای ورزشی نیازمند طراحی برنامه های تمرينی مناسب است.- برای طراحی و توسعه ی یک برنامه تمرين ورزشی، روشن نمودن اهداف برنامه ضروری است. 3 اهداف فرعی توسعه ی بدنی همه جانبه توسعه ی بدنی ویژه ورزش توسعه ی عوامل تکنیکی توسعه ی عوامل تاکتیکی آمادگي روانی آمادگي تیمی (دوستی، ارتباط ، داشتن هدف مشترک ، احساس تعلق به تیم) توسعه ی عوامل مربوط به سلامتی جلوگیری از آسیب دیدگی افزایش دانش تئوری مقدمه 4 مقدمه ویژگی اهداف برنامه تمرين منطقی باشد. قابل دستیابی باشد از طریق تغییرات کوتاه و بلند مدت در ساختار برنامه تمرين. 5 اصول تمرين تمرين ◄ پاسخ ◄ تمرين ◄ پ

ادامه مطلب  
تحقيق پاسخ های هورمونی نسبت به فعالیت های ورزشی و تمرينات جسماني 20ص


 فرمت فایل : وردتعداد صفحات : 20 صفحهپاسخ های هورمونی نسبت به فعالیت های ورزشی و تمرينات جسمانيفعالیت ها و تمرينات جسماني سبب آن می گردد كه سطوح برخی از هورمون ها در مقایسه با مقادیر استراحت افزایش یا كاهش پیدا كنند. اگر چه اهمیت فیزیولوژیكی بسیاری از این تغییرات در حال حاضر شناخته نشده؛ این واقعیت كه آن ها حتی نسبت به فعالیت های ورزشی عكس العمل نشان می دهند، خود كمال اهمیت را دارد. یكی از بررسی های عالی و عمیق روی این موضوع توسط متی ور به رشته تحریر در آمده است. هورمون رشد (GH)هورمون رشد (GH) كه از هیپوفیز قدامی ترشح می شود، در هنگام فعالیت های ورزشی در خون افزایش یافته و بیشتر تحت تأثیر شدت تمرين قرار می گیرد. مثالی از پاسخ هورمون رشد در شكل 2 نشان داده شده است. در این تحقيق تمرين جسماني برای مد

ادامه مطلب  
پاورپوینت رابطه آمادگي جسماني با شاخص توده بدن و فشارخون پسران دانش آموز چاق


مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت رابطه آمادگي جسماني با شاخص توده بدن و فشارخون پسران دانش آموز چاققالب بندی: پاورپوینتتعداد اسلاید: 6    محتویات چکیده مقدمهروش ها بحث و نتیجه گیری       قسمتی از پاورپوینت  چکیده :مقدمه: هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه جسماني با شاخص توده بدنی و فشارخون پسران دانش آموز چاق بود.روش شناسی: برای این منظور 368 دانش آموز پسر چاق مقطع متوسطه از مدارس مناطق دوگانه شهر گرگان در این تحقيق شرکت کردند. در این تحقيق دانش آموزانی که  BMIآمادگي آنها مساوی یا بالاتر از 30 بود، به عنوان آزمودنی به صورت غیرتصادفی هدفدار انتخاب شدند. میانگین سن دانش آموزان مورد مطالعه 0/98 ± 17/1 سال، میانگین قد 0/15 ± 1/73

ادامه مطلب  
پاورپوینت رابطه آمادگي جسماني با شاخص توده بدن و فشارخون پسران دانش آموز چاق


مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت رابطه آمادگي جسماني با شاخص توده بدن و فشارخون پسران دانش آموز چاققالب بندی: پاورپوینتتعداد اسلاید: 6    محتویات چکیده مقدمهروش ها بحث و نتیجه گیری       قسمتی از پاورپوینت  چکیده :مقدمه: هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه جسماني با شاخص توده بدنی و فشارخون پسران دانش آموز چاق بود.روش شناسی: برای این منظور 368 دانش آموز پسر چاق مقطع متوسطه از مدارس مناطق دوگانه شهر گرگان در این تحقيق شرکت کردند. در این تحقيق دانش آموزانی که  BMIآمادگي آنها مساوی یا بالاتر از 30 بود، به عنوان آزمودنی به صورت غیرتصادفی هدفدار انتخاب شدند. میانگین سن دانش آموزان مورد مطالعه 0/98 ± 17/1 سال، میانگین قد 0/15 ± 1/73

ادامه مطلب  
پاورپوینت رابطه آمادگي جسماني با شاخص توده بدن و فشارخون پسران دانش آموز چاق


مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت رابطه آمادگي جسماني با شاخص توده بدن و فشارخون پسران دانش آموز چاققالب بندی: پاورپوینتتعداد اسلاید: 6    محتویات چکیده مقدمهروش ها بحث و نتیجه گیری       قسمتی از پاورپوینت  چکیده :مقدمه: هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطه جسماني با شاخص توده بدنی و فشارخون پسران دانش آموز چاق بود.روش شناسی: برای این منظور 368 دانش آموز پسر چاق مقطع متوسطه از مدارس مناطق دوگانه شهر گرگان در این تحقيق شرکت کردند. در این تحقيق دانش آموزانی که  BMIآمادگي آنها مساوی یا بالاتر از 30 بود، به عنوان آزمودنی به صورت غیرتصادفی هدفدار انتخاب شدند. میانگین سن دانش آموزان مورد مطالعه 0/98 ± 17/1 سال، میانگین قد 0/15 ± 1/73

ادامه مطلب  
خرید آنلاین